Sunday, July 10, 2011

Fukushima music relief: Bandaid! 福島で音楽による応援活動:バンドエイド!


June 29th - July 1st 6月29日から7月1日まで
On this leg of the “Music Relief” aspect of our relief mission, six of us visited 6 evacuation centers and 2 old folks' homes in the Fukushima area. 救援ミッションを、音楽で応援するために、6人が福島県にある6つの避難センターと2つの老人ホームを訪問させていただきました。

Our band: Mike Marrington, Yoichi Nobuka, Gene Kato, and Florence McNair, and our managers: Takuji and Eiko Tadaura (taking the photo) バンドメンバーです: マイク・マリングトン、延賀陽一、加藤仁、フローレンス・マックネア。そしてマネージャーの只浦卓二さんと栄子さん。(えいこさんはカメラの後ろにいます。)

Among these places that we visted, was the Fukushima Big Palette in Koriyama. This was our 3rd visit. We discovered that many of the evacuees have been moved to temporary housing, but still many of our friends were there to hear our show. 訪問した場所のひとつは、郡山市にある「ビッグパレットふくしま」です。ここを訪問するのは3度目です。以前そこにいた多くの人達はすでに仮住宅に引っ越したので、いませんでしたが、私たちがお友達になった人もまだたくさんそこに住んでいて、バンドの演奏を聞いてくださいました。

Also, the JICA headquarters in Nihonmatsu city, where we were welcomed by many of our friends who we met the last time we came. They were happy to hear the new songs that we performed with our full band, and many sang along with the songs that they were familiar with from the CDs that we had left them last time. (Which made us VERY happy!) また二本松市にある「JICA二本松」も訪問しました。先回訪問した時には、とても歓迎され、多くの方々とお友達になりました。今回、バンドメンバー全員を連れて来て、先回歌わなかった歌を歌ったので喜んでいただきました。また歌った多くの曲は、先回私たちがプレゼントしたCDの中に入っていたので、皆さんがCDですでに聞いて知っていた歌でした。(皆さんがCDを聞いてくださっていたことを知って、とてもうれしかったです!)

We also visited the evacuees at the Koriyama Agricultural Research Center, the Azuma Undou Sougou Kouen, the Aoyama Primary School, and visited for the second time the Koriyama Seishounen Kaikan. 郡山農業研究所、あづま運動総合公園、青山小学校も訪問しました。そして郡山市青少年会館へは今回二度目の訪問となりました。

We were able to bring a special Japanese manga book designed especially for the disaster, donated by the artist, our friend, Jeremy-san. 私達の友人のジェレミーさんはアーティストで、災害の状況のために特別マンガ本を製作したのですが、私たちに寄与してくださったので、それを皆さんにお渡しできました。

We made balloons for the children, and made many new friends. 子供達や新しくお友達になった方達のためにバルーンを作りました。

Once again, our wonderful managers and friends the Tadauras made our stay in their home in Fukushima very comfortable and wonderful. We couldn't have asked for a more fulfilling 3 days! 私たちの素晴らしきマネージャーであり、友人である只浦さんご夫婦が、福島にある彼らの家に滞在させてくれたので、私たちは快適に過ごすことができました。これ以上充実した3日間はなかったと言えるくらいです!








0 comments:

Post a Comment